Let’s go to LJUBLJANA, SLOVENIA with kid(s) !

Hvala Bogu na “internetima” jer ti oni omogućuju da ignoriraš hrpu veša u kutu koja čeka peglanje, a i ribanje kupaone može pričekati neka sretnija vremena. I tako ja radim sve osim onog što bih trebala, i naletim na fejsu na stranicu Fun Factory i njihovu ponudu “Advent u Ljubljani – party vlakom 150 kn”. Odmah šaljem link u skupnu grupu na viberu iako imam “asa u rukavu” i poprilično sam sigurna tko će potvrditi polazak. Nije me ni ovog puta prevario instinkt i kroz nekoliko minuta Tina šalje potvrdan odgovor, a ja već tipkam mailove s Fun Factory-em. Ugl “long story short” radi se o party vlaku u kojem je jedan vagon pretvoren u vagon restoran u kojem DJ pušta  božićne pjesme, toči se kuhano vino i općenito vlada super atmosfera. Kad čuješ DJ i cuga u vlaku vjerojatno misliš da ovo i nije najbolje putovanje za klince, ali itekako je. Vlak je jako udoban način putovanja a u ovom određenom vlaku su roditelji s djecom bili smješteni u jednom vagonu i ni malo ih nije smetao party koji se odvijao u party vagonu. Važno je i napomenuti da klinci do 6 godina ne plaćaju ništa ako sjede roditeljima u krilu, što i nije tako strašno jer vožnja traje nešto više od 2 sata, i dok prošećeš po cugu, malo po vlaku i dok ih splasne euforija da se voze u vlaku već si praktički na odredištu. A evo kako to otprilike izgleda …

Okupljanje na glavnom kolodvodu u Zagrebu je bilo u 6 ujutro gdje smo dobili narukvice te se smjestili u vagone.
Ne moram ni spominjati da im je cijela ta priča oko vlaka bila super zabavna.

Nakon nešto više od 2 sata evo nas na željezničkom kolodvoru u Ljubljani.

Jako me razveselilo kad su nam podijelili karte Ljubljane, jer nekako uz svu tu tehnologiju i gps-ove i slično još uvijek nekako najviše volim dobru staru papirnatu kartu. A pokazala se i kao glavna zanimacija većinu dana. Jedino se nisu baš mogli složiti oko toga gdje idemo. Napominjem da je Fun Factory osigurao i lokalnog vodiča kroz Ljubljanu za sve zainteresirane. I krećemo u razgledavanje…

Prva stanica nam je Miklošićeva ulica koja zapravo spaja željeznički kolodvor sa starom gradskom jezgrom. Ono što ističe ovu ulicu su zgrade izgrađene u secesijskom stilu. Secesija se “pojavila” u gradu više od desetljeća nakon razornog potresa 1895 godine. Najznačajnija secesijska obilježja  su fasade na zgradama odnosno njihovi ukrasi. A najpoznatije je djelo Maksa Fabianija

Miklošićevom ulicom dolazimo  do Prešerenovog trga. Trg je dobio naziv po poznatom slovenskom pjesniku Francu Prešerenu (1800-1849), čija skladba “Zdravljica” je slovenska nacionalna himna. Osim spomenika Prešerenu ovaj trg je poznat i po secesijskim fasadama “Hauptmannove kuće” i “Galerije Emporium” te  po franjevačkoj crkvi iz 17.stoljeća. Za lokalce Prešerenov trg je srce grada gdje se svi sastaju.

Kamo dalje, kamo dalje … ?
Prešerenov trg.

Večernje izdanje.
Rijeka Ljubljanica.

Laganom šetnjom dolazimo do Kongresnog trga, koji je u potpunosti obnovljen 1821 za kongres Sv. Alianse, po čemu je i dobio ime. Danas je jedan od najvažnijih Ljubljanskih trgova okružen zgradom slovenske filharmonije, Sveučilišta Ljubljana te arhitektonskim biserom baroknom uršulinskom crkvom. U ljetnim mjesecima trg je domaćin brojnim događanjima.

Idemo! Neidemo! Idemo! Neidemo!
Kongresni trg.

Nakon Kongresnog stižemo na Dvorni trg.
S kojeg se pruža super pogled prema Ljubljanskom dvorcu.
Šetnja uz Ljubljanicu.
Ljubljana je prepuna prekrasnih mostova.
I grad zaista živi na rijeci.
Ne moram ni spominjati kako su se smijali “alfa mužjaci” ovoj sceni, jer kao žene i orijentacija neidu skupa …
Ne samo da je orijentirana, nego je pronašla i preslatku uličicu …
“Their” street … Ključari in Ključavničarska … 🙂 // “Njihovu” uličicu … Ključari u Ključavničarskoj … 🙂
Uličica nas dovodi točno do gradske vijećnice.

Prva zgrada sagrađena na ovom mjestu 1484 godine rekonstruirana je 1718 po nacrtima arhitekta Gregora Mačeka te je sačuvala brojne spomenike ljubljanske povijesti, između ostalih Herkulovu i Narcisovu fontanu. Danas je ona sjedište gradske vlasti.

U blizini je moguće isprobati tradicionalan slovenski desert Prekmursku gibanicu ili npr. neku tradicionalnu kobasicu u lokalnoj Klobasarni.

Odmah pokraj vijećnice nalazi se fontana “Tri kranjske rijeke”

Fontana “Tri kranjske rijeke”.
Onaj feeling kad daš prolazniku da nas sve uslika ispred fontane, a on ne uhvati fontanu … 🙂
A njega ni vijećnica ni fontana baš i ne zanimaju pa je odlučio malo pogledat kapke iznutra… 🙂
Katedrala Sv. Nikole.

Tradicionalna slastičarna Cukorček.

Ljubljansko kazalište.

Šetnjom dolazimo do uspinjače za Ljubljanski dvorac. Ljubljanski dvorac je poznati simbol grada već više od 900 godina. Isprva je bio utvrda zatim sjedište regionalnog guvernera, vojarna, pa zatvor a danas je glavna gradska atrakcija sa bogatim kulturnim sadržajem. Cijena povratne karte za odraslu osobu je 4 EUR dok djeca istu ne plaćaju. Iako je dolje bilo nekako oblačno gore nas je dočekalo i više nego sunčano vrijeme. Ovo nam je bilo stvarno fora i svakako preporučam jer se odozgo pruža prekrasan pogled na cijeli grad.

Penjemo se uspinjačom na Ljubljanski dvorac.

Evo što nas je dočekalo na vrhu … U muzej lutaka nažalost nismo stigli …

The view …

Ništa bez glupiranja …
Malac opet spava pa su dečki to iskoristili za kuhano vino dok se mi pentramo po dvorcu. Kuhano vino 3 EUR.
Držiš naopačke kartu. Ne držim, ti stojiš s krive strane pa ti se tako čini! Blago meni.
Čekajući uspinjaču za dolje …
Woohooo … 🙂

Još pod dojmom Ljubljanskog dvorca dolazimo do Zmajevog mosta. Zmajev most ukrašen statuama zmaja jedna je od najpoznatijih znamenitosti Ljubljane. Most je vrhunski primjerak secesijske arhitekture s prelaska 19. na 20. stoljeće. Sagrađen je između 1900. i 1901. po nacrtima arhitekta Jurja Zaninovića te je bio jedina betonsko-željezna građevina u gradu.

Zmajev most.

Tu nas je već i ulovila glad te nakon nekoliko restorana u kojim ne da nije bilo slobodnog mjesta nego je bio i poveći red čekanja konačno dolazimo do restorana “Most” gdje nalazimo slobodno mjesto. Za uslugu i osoblje restorana imamo samo riječi hvale. Glad je bila prejaka tako da nemamo fotke hrane ali svakako ćete biti zadovoljni. Neznam pojedinačne cijene ali ukupan račun za 2 juhe, 4 glavna jela ( vongole, hobotnica, gulaš divljeg medvjeda, brancin) sa prilozima i salatom te piće 90-ak EUR.

Iz restorana izlazimo direktno na Mesarski most. Mesarski most je slovenski “most ljubavi” sagrađen 2000. godine, gdje su brojni parovi napisali imena na lokote koje su zaključali na mostu a ključeve bacili u rijeku Ljubljanicu koja teče ispod njega. Kada par ima bebu na lokot prikvači i dudu. Most ima umjetničku crtu jer je ukrašen kipovima poznatog slovenskog kipara Jakova Brdara.

Mesarski most.

Na Mesarskom mostu nalazimo tablu za vožnju brodom po rijeci Ljubljanici za koju smo se još za vrijeme ručka dvoumili bi ili nebi. Cijena na tabli 10 EUR odrasli, 5 EUR djeca i vožnja traje 45 min. Primjećuje nas striček na mostu da gledamo tablu  te govori ajde ajde dam vam svima za 30 EUR jer i onako ide zadnja tura sada za 5 min a nisu puni, tako da pristajemo. Moram priznat da po meni više od toga ni ne vrijedi. Neznam nekako me nije baš nešto oduševila ta vožnja, iako ok je brod, zatvoren je i grijani i možeš tamo popiti piće i sve ali nekako nije neki spektakl. Drugi put bi to bez problema preskočila. Ali klincima je naravno bilo ok.

Brodom po Ljubljanici.

Kuhano vino 1,5 EUR.

Nastavljamo šetnju gradom i čekamo da se smrači kako bismo doživjeli Advent u punom sjaju.

I evooo ga … Neznam kako vama ali meni je eto baš nekako sva slatka i draga ta Ljubljana … Nažalost nismo stigli posjetiti sve što smo htjeli pa nam je tako Metelkova, Tivoli park, ZOO, Kuća eksperienata, Muzej iluzija i niz drugih fora stvari ostao za drugi put ali eto ovaj put smo htjeli nekako doživjeti Advent u Ljubljani … I jurimo sada ponovno uloviti naš Fun Factoy vlak, koji je čak i osigurao Djeda Božičnjaka koji je dijelio slatkiše djeci u vlaku. Moram još i spomenuti da smo klince probudili u 5 ujutro, cijeli dan su hodali i razgledavali grad, a dan je hladan, nisu spavali ni jednom ( osim bebača) i još uvijek su dobre volje i raspoloženi. Stvarno možemo s njima na kraj Svijeta.

Stay tuned … Nove avanture uskoro … :*

5 thoughts on “Let’s go to LJUBLJANA, SLOVENIA with kid(s) !

1. Ljubljana is such a charming city 🙂 I was there once but, to be honest, I feel i didn´t had time to discover the city as it deserves 🙂 happy travels, regards from Lisbon, PedroL